piękna mama w ciąży
Będę Mamą!

Co je piękna mama w ciąży?

Dzisiaj Dzień Kobiet, a więc idealna okazja do tego by porozmawiać o tym co je piękna mama w ciąży. Co powinno znaleźć się na jej talerzu by koleżanki padły z zachwytu i stwierdziły, że ciąża jej służy i wygląda OSZAŁAMIAJĄCO! Przy okazji warto zastanowić się, czy wszystkie produkty powinny trafić do jadłospisu przyszłej mamy?

Zamiast łykać kolejny suplement diety, który rzekomo gwarantuje piękny wygląd warto po prostu zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę. Sprawdźmy jakie składniki zapewnią przyszłym mamom oszałamiający wygląd, a jednocześnie nie będą stanowiły zagrożenia dla mamy i dziecka.

piękna mama w ciąży

Witamina E

Witaminę E możemy znaleźć w wielu kremach do twarzy. Nazywana jest „witaminą młodości”, ponieważ wykazuje działanie przeciwzmarszczkowe i dba o elastyczność skóry. Oprócz tego chroni naszą skórę przed przebarwieniami wywołanymi promieniowaniem UV oraz przeciwdziała jej wysuszeniu.

Źródła witaminy E bezpieczne dla przyszłej mamy:

♥oleje roślinne;

♥papryka czerwona i zielona;

♥natka pietruszki;

♥pomidory;

♥szpinak;

♥nasiona słonecznika i pestki dyni;

♥orzechy laskowe, włoskie oraz migdały (należy je wcześniej sparzyć);

piękna mama w ciąży

Beta-karoten i Likopen

Beta-karoten, czyli prowitamina A to związek o silnych właściwościach antyoksydacyjnych. Oznacza to, że chroni nasze komórki przed działaniem wolnych rodników, których nie brakuje w naszym otoczeniu. Nadmiar wolnych rodników nazywany „stresem oksydacyjnym” jest jedną z przyczyn szybszego starzenia się komórek. Podobne właściwości wykazuje likopen, który również chroni przyszłe mamy przed działaniem wolnych rodników działających na naszą niekorzyść.

Źródła beta-karotenu i likopenu bezpieczne dla przyszłej mamy:

♥warzywa i owoce o żółtej, zielonej, pomarańczowej i zielonej barwie;

♥przecier pomidorowy;

♥sos pomidorowy (najlepiej taki domowy, a jeśli nie to kupny o sprawdzonym składzie);

piękna mama w ciąży

Witamina C

Witamina C podobnie jak witamina E, beta-karoten i likopen należy do silnych antyoksydantów. Oprócz tego jest składnikiem niezbędnym do syntezy kolagenu. Witamina C jest również sprzymierzeńcem wszystkich kobiet, które zmagają się z cerą naczynkową, ponieważ poprawia stan kruchych i skłonnych do pękania naczynek.

Źródła witaminy C bezpieczne dla przyszłej mamy:

♥owoce: truskawki, porzeczki, aronia, owoce cytrusowe (jeśli nie występuje zgaga), jabłka, borówki, owoce dzikiej róży, kiwi;

♥warzywa: papryka, brukselka, kapusta, brokuły, natka pietruszki;

Dodatkową korzyścią ze spożywania produktów bogatych w witaminę C jest również wzmocnienie odporności. Jest to ważna informacja dla przyszłych mam, które są szczególnie podatne na infekcje.

Pages: 1 2

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: