endometrioza
Dieta płodności

TOP 5 OWOCÓW DO WALKI Z ENDOMETRIOZĄ

Endometrioza to choroba, która dotyka 6-10% kobiet w wieku rozrodczym. Wśród tych wszystkich osób połowa skarży się na uciążliwe dolegliwości bólowe, które są dla tej choroby charakterystyczne – wyobraźcie sobie Wasz okres tylko kilkanaście razy bardziej bolesny…Oprócz bólu, endometrioza kojarzona jest często z niepłodnością. W istocie kobiety chore mają większy problem z zajściem w ciąży (choć od razu muszę pokreślić – nie jest to niemożliwe).

Dobra wiadomość jest taka, że choć mówi się o tym niewiele to w zapobieganiu i wspomaganiu leczenia dużą rolę odgrywa właściwa dieta. Składników, które mogą pomóc nam walczyć z tą paskudną chorobą jest kilkanaście. Natomiast w dzisiejszym wpisie chciałam skupić się na konkretnej grupie – produktach o właściwościach antyoksydacyjnych.

Dlaczego tego typu produktów nie może zabraknąć w diecie osób, które chcą zminimalizować ryzyko endometriozy lub wspomóc jej leczenie? Nie może ich zabraknąć, ponieważ pomagają naszym komórkom w walce z wolnymi rodnikami, których nadmiar prowadzi do stresu oksydacyjnego. Choć przyczyny rozwoju endometriozy są nadal nie do końca wyjaśnione to właśnie stres oksydacyjny wskazuje się wśród grupy potencjalnych czynników leżących u podłoża tej choroby. Dlatego wszystkie produkty, które mają zdolność do wymiatania wolnych rodników są mile widziane! To nie koniec ich zalet – oprócz tego zmniejszają stan zapalny, a tym samym mogą łagodzić ból.

W związku z tym, że powoli, powoli zbliżamy się do sezonu wakacyjnego, a na półkach pojawia się coraz więcej wspaniałych owoców to właśnie na nich chciałabym się skupić! Chcę pokazać Wam, które z nich mają najwięcej witaminy C, beta-karotenu i flawonoidów, które wspaniale radzą sobie z wolnymi rodnikami.

TOP 5 OWOCÓW W WALCE Z ENDOMETRIOZĄ

endometrioza

JAGODY

Sezon: lipiec – sierpień

Na te owoce będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, ale warto! Zajmują czołowe miejsce jeśli chodzi o potencjał antyoksydacyjny wśród owoców. Co więcej garść tych wspaniałych owoców to jedynie około 26 kcal, więc nie musimy bać się, że chcąc leczyć endometriozę stracimy szczupłą sylwetkę.

TRUSKAWKI

Sezon: maj – sierpień

Sezon na truskawki już niedługo! A nawet jeśli traficie na ten post zimą to polecam zaopatrzyć się w truskawki mrożone. Nie bójcie się, że są one zupełnie bezwartościowe – mrożenie ma niewielki wpływ na utratę cennych składników, choć wiadomo, że smak lata to już nie będzie…

MALINY

Sezon: czerwiec – wrzesień

Przyznam się, że maliny to jeden z moich ulubionych owoców! Jednak nie umieściłam ich w tym zestawieniu ze względu na sympatię do nich. Maliny to owoce, które mają duży potencjał antyoksydacyjny (choć nieco mniejszy niż jagody, czy jeżyny). Dlatego koniecznie włączcie je do diety jeśli chcecie uniknąć endometriozy lub wspomóc jej leczenie!

JEŻYNY

Sezon: sierpień – wrzesień