spuchnięte kostki
Będę Mamą!

Zmiany w diecie kontra spuchnięte kostki w ciąży

Zmiany w diecie kontra spuchnięte kostki w ciąży

Z czym kojarzy Wam się sezon wakacyjny i wysokie temperatury? Z plażą, szumem morza, górskimi wędrówkami…? A może pierwsze skojarzenie jakie przychodzi Wam na myśl o wakacjach to…opuchnięte kostki?! Niestety może być i tak, ponieważ wysokie temperatury sprawiają, że obrzęki w ciąży stają się wyjątkowo uporczywe. Jednak zamiast załamywać ręce i rezygnować z wakacyjnych wojaży lepiej dowiedzieć się co może zrobić przyszła mama aby obrzęki nóg czy opuchnięte kostki nie były już dla niej problemem.

Czy obrzęki w ciąży można złagodzić za pomocą odpowiedniego jedzenia?

Być może na pierwszy rzut oka takie pytanie wydaje się Wam absurdalne. Na obrzęki nóg i inne tego typu problemy pomaga nam zazwyczaj maść. Tymczasem warto zatrzymać się chwilę na temacie odpowiedniego jedzenia, które…również może pomóc łagodzić obrzęki w ciąży! Sprawdźmy co może zrobić przyszła mama aby cieszyć się wakacjami w pełni.

spuchnięte kostki

1. Nawadniaj się!

To nieprawda, że gdy męczą nas, np. obrzęki nóg powinnyśmy ograniczyć ilość płynów. Wręcz przeciwnie – nie należy tego robić!

Odpowiednie nawadnianie organizmu jest w tym przypadku niezwykle istotne. O tym co i ile powinna pić przyszła mama pisałam w moim poprzednim artykule, który znajdziecie TUTAJ.

2. Uważaj na sód!

W ciąży nie zaleca się ograniczania ilości sodu, ale z drugiej strony zaleca się aby nie przekraczać zalecanej dawki tego pierwiastka. Należy uważać na to szczególnie podczas gdy naszym problemem są opuchnięte kostki itp. Głównym źródłem sodu jest jak pewnie dobrze wiecie sól kuchenna. Dlatego nie należy przesadzać z dosalaniem potraw i trzymać się zasady „nie więcej niż jedna łyżeczka soli dziennie”. Spróbujcie poeksperymentować z innymi przyprawami. Jedzenie z mniejszą ilością soli wcale nie musi być jałowe!

Uważajcie także na produkty, w których znajdziecie, tzw. „sól ukrytą”. Mam tu na myśli, m.in. mieszanki przypraw, gotowe sosy, dania fast-food, słone przekąski, produkty instant, produkty wędzone, płatki kukurydziane. Pisałam o nich również w artykule dotyczącym nadciśnienia w ciąży, który znajdziecie TUTAJ.

spuchnięte kostki

Pages: 1 2

8 komentarzy

  • Ula

    Wprawdzie mamą jeszcze nie jestem i na razie nie planuję być, ale zapamiętam powyższe rady. W przyszłości na pewno się przydadzą. I wielki plus za podanie źródeł naukowych!

    • DietetykNaWalizkach

      Ula mam nadzieję, że kiedyś moje rady się przydadzą! Podanie źródeł naukowych to podstawa w dzisiejszym chaosie informacyjnym 😉

  • Klaudyna

    Jak dobrze, że ten problem mnie nie dotyczył 🙂 Natomiast w tym temacie najbardziej wkurza mnie to, że sód jest dosłownie wszędzie i często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy.

    • DietetykNaWalizkach

      Klaudyna – szczęściara z Ciebie 😉 Niestety masz rację jeśli chodzi o sód. Trzeba uważnie czytać skład produktów, bo czasem jest on ukryty w dużych ilościach w produktach, które z pozoru nie kojarzą nam się z sodem (np. w płatkach kukurydzianych).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: