Będę Mamą!

Czy można jeść sushi w ciąży? Tak!

To wygodne rozwiązanie szczególnie dla osób, które mieszkają w mniejszych miastach gdzie ciężko o miejsca serwujące dania kuchni japońskiej. Jednak musicie uważać. Kupując gotowe zestawy sushi nie wiecie w jakich warunkach było przygotowywane. To samo dotyczy sushi kupowanego w niesprawdzonych lokalach gastronomicznych. Jeśli macie ochotę skosztować sushi wybierajcie restauracje o dobrej renomie, ponieważ sushi przygotowywane jest rękoma więc wszelkie uchybienia w zakresie higieny mogą Was narazić na zakażenie (np. bardzo groźną dla przyszłych mam Salmonellą).

 

Podsumowanie

Podsumujmy to co dotychczas napisałam.

1. Unikaj sushi z dodatkiem surowych ryb i owoców morza, ryb wędzonych, tuńczyka i paluszków krabowych.

2. Wybieraj sushi z dodatkiem warzyw i/lub owoców, ryb i owoców poddanych procesowi gotowania, pieczenia czy grillowania.

3. Wybieraj sushi bez alg Nori jeśli spożywasz dużo produktów o wysokiej zawartości jodu.

4. Spożywaj sushi bez sosu sojowego jeśli cierpisz na nadciśnienie tętnicze i obrzęki.

5. Kupuj sushi tylko w sprawdzonych miejscach.


Wybrane źródła naukowe, z których pochodzą informacje znajdujące się we wpisie:

  • Jękot B. i wsp. (2016) Algae preparations as a source of beneficial healthy substances, Medicina Internacia Revuo 27(106): 4-10.
  • Karmańska A. (2012) Badanie składników odżywczych wybranych gatunków alg morskich, Bromat. Chem. Toksykol. 1: 66-71.
  • Stanowisko Zespołu Ekspertów Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego w zakresie suplementacji witamin i mikroelementów podczas ciąży, Ginekologia Polska nr 7/2011.
  • Teas J. et al. (2004) Variability of Iodine Content in Common Commercially Available Edible Seaweeds, Thyroid 14(10).

 

 

 

 

 

 

Pages: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: