nieregularne miesiączki
Dieta płodności,  planowanie dziecka

Dieta kontra nieregularne miesiączki

Nieregularne miesiączki to zmora kobiet, które starają się o dziecko. Ich przyczyn upatrujemy w wielu miejscach dlatego nasz czas zaczynają wypełniać badania lekarskie oraz chodzenie od lekarza do lekarza. A może rozwiązanie jest prostsze niż nam się wydaje i wystarczy spojrzeć na własną masę ciała oraz skład diety?

Zastanawiacie się w jaki sposób odpowiednia dieta może przywrócić Wam regularne miesiączki? Jeśli tak, to czytajcie ten artykuł do końca, ponieważ moim dzisiejszym celem jest odpowiedź na to istotne pytanie.

nieregularne miesiączki

Masa ciała a nieregularne miesiączki

Jeśli miesiączki są nieregularne powinnyście przyjrzeć się w pierwszej kolejności Waszej masie ciała. Niestety muszę zmartwić wszystkie chude Panie – niedowaga też tu nie pomoże! Zarówno nadwaga i otyłość jak i niedowaga wpływają niekorzystnie na regularność miesiączek. Odpowiedź na pytanie – co robić by masa ciała była prawidłowa ma charakter indywidualny, mogłabym długo pisać na ten temat. W związku z tym, że odpowiedź byłaby bardzo długa a nie jest to motyw przewodni tego tekstu to podaję Ci poniżej kilka rozwiązań „w pigułce”.

Dobierz odpowiednią kaloryczność diety. Powinna być ona ustalona na podstawie Twojego wieku, wzrostu, masy ciała, poziomu aktywności fizycznej oraz współistniejących chorób. Pamiętaj, że kaloryczność diety to bardzo indywidualna sprawa – nie można korzystać tu z gotowych rozwiązań.

Zadbaj o regularność posiłków. Najlepiej jeśli w ciągu dnia zjesz 4-5 posiłków. Nie zapominaj o śniadaniu (możesz przygotować je dzień wcześniej jeśli rano nie masz czasu), a także o kolacji. Są to dwa najczęściej pomijane posiłki.

Wzbogać swój jadłospis w błonnik pokarmowy. Codziennie powinnaś dostarczać organizmowi przynajmniej 25 g tego cennego składnika (chyba, że Twoje choroby/dolegliwości na to nie pozwalają). Dla ułatwienia podaję Ci listę wybranych produktów zaliczanych do najbogatszych źródeł błonnika:

  • otręby pszenne
  • płatki jęczmienne
  • chleb żytni pełnoziarnisty
  • migdały
  • morele suszone (uważaj na nie jeśli cierpisz na insulinooporność)
  • śliwki suszone (patrz morele)
  • orzechy laskowe
  • nasiona roślin strączkowych
  • nasiona słonecznika
  • surowe warzywa i owoce

Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone. Unikaj tych, które są bogate w cukry proste oraz tłuszcze trans. Są to, m.in. słodycze, słone przekąski, potrawy fast-food.

Unikaj produktów o wysokim indeksie glikemicznym, które sprzyjają nadmiernej masie ciała oraz insulinooporności (która również bardzo przeszkadza podczas starań). Zastąp je produktami o niskim (ewentualnie średnim) IG. Do takich produktów zalicza się, np. kasze, pełnoziarniste pieczywo, surowe warzywa.

nieregularne miesiączki

Pages: 1 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: