egzotyczne śniadanie
Śniadanie

Egzotyczne śniadanie, czyli kokosowo-bananowa owsianka

EGZOTYCZNE ŚNIADANIE, CZYLI KOKOSOWO-BANANOWA OWSIANKA

Zdrowe śniadanie to podstawa. Tak mówią dietetycy i ja jestem kolejnym dietetykiem, który się pod tym pospisuje. Dobre śniadanie to świetny początek dnia, ponieważ zasila nasz organizm w dawkę energii niezbędnej do funkcjonowania oraz porcję wartościowych składników.

Wiem, że w ciąży bywa ciężko z jedzeniem śniadań. Poranne mdłości i wymioty mogą nam znacznie utrudniać zadanie. Dlatego moja propozycja to zdrowe i lekkie śniadanie, które powinno spodobać się również tym z Was, które zmagają się ze wspomnianymi dolegliwościami.

 

egzotyczne śniadanie

 

Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • 1/2 szklanki „mleka” owsianego (o tym jak wybierać „mleko” roślinne w ciąży pisałam TUTAJ)
  • 1 banan
  • 1 łyżeczka wiórków kokosowych
  • 3 łyżki płatków owsianych (wybierz płatki zwyczajne lub górskie)
  • 1 łyżeczka orzechów laskowych (warto dodać je nie tylko ze względu na to, że są dobrym źródłem wapnia ale także dlatego, że korzystnie wpływają na wygląd zewnętrzny o czym pisałam TUTAJ)
  • 1 mandarynka

Wykonanie

  1. Zblenduj banana z mlekiem i łyżeczką wiórków kokosowych.
  2. Dodaj płatki owsiane i poczekaj aż trochę zmiękną.
  3. Całość posyp pozostałą częścią wiórków kokosowych, orzechami laskowymi i ulubionymi owocami (ja dodałam mandarynki).

Wartość odżywcza

  • Energia: 382 kcal
  • Białko: 8,3 g
  • Tłuszcz: 11,5 g
  • Węglowodany: 58,1 g
  • Błonnik pokarmowy: 6,6 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 5,8

Co mogę zyskać?

 

Jeśli planuję dziecko
Egzotyczna owsianka jest dobrym źródłem błonnika pokarmowego, polifenoli oraz witaminy E – składników, które wspierają płodność. Dodatkowo jest dobrą alternatywą dla tradycyjnej owsianki na mleku krowim. Nie zawiera laktozy, ale dzięki obecności orzechów laskowych dostarcza wapnia. 

 

Jeśli jestem w ciąży
Egzotyczna owsianka to dobra propozycja nie tylko na zdrowe śniadanie, ale i na drugie śniadanie lub podwieczorek. Dostarcza przyszłej mamie tak cennych składników, jak wapń, błonnik pokarmowy, polifenole, witamina E, witamina C oraz potas. Dzięki obecności błonnika pokarmowego i potasu może pomóc w walce z zaparciami oraz obrzękami i nadciśnieniem tętniczym.

Uwagi dietetyka

  • Wybierzcie „mleko” owsiane bez dodatku cukru, wzbogacone o witaminy i składniki mineralne.
  • Zamiast płatków owsianych błyskawicznych użyjcie zwykłych lub górskich (możecie też użyć innych płatków zbożowych, np. żytnich czy gryczanych).
  • Do przygotowania owsianki możecie użyć innych owoców jeśli nie lubicie mandarynek. Polecam owoce sezonowe, czyli jabłka i gruszki. Pamiętajcie też o tym, że mandarynki nie są wskazane w przypadku, gdy cierpicie na zgagę.
  • Podobna uwaga jak wyżej dotyczy orzechów. Jeśli nie przepadacie lub nie macie orzechów laskowych możecie dodać orzechy włoskie. Mają one również liczne zalety, m.in. są najbogatszym wśród orzechów źródłem kwasów omega-3, które wzmacniają odporność (o ich zaletach pisałam TUTAJ).

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis dla osób planujących dziecko lub kobiet w ciąży. 

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: