Sałatki

ZIELONA MICHA PEŁNA FOLIANÓW I ŻELAZA

ZIELONA MICHA PEŁNA FOLIANÓW I ŻELAZA

Bardzo często pytacie o to jakie witaminy i składniki mineralne należy przyjmować podczas ciąży…? Szukacie ich w aptece natomiast ja uważam, że większość z nich znajdziecie na talerzu. Oczywiście suplementacja kwasem foliowym jest niezbędna o czym mówią rekomendacje Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników. Z kolei przyjmowanie żelaza jest również uzasadnione w określonych przypadkach (np. przy anemii ciążowej). Dlatego nie chcę żebyście rezygnowały z suplementacji kiedy jest ona niezbędna. Natomiast mimo wszystko warto szukać witamin i składników mineralnych w żywności! Tym razem chciałabym przedstawić Wam ZIELONĄ MICHĘ PEŁNĄ FOLIANÓW I ŻELAZA!


Składniki

Składniki na 1 porcję:

  • kasza bulgur (50 g suchego produktu, czyli zazwyczaj 1/2 torebki jeśli kupujecie kaszę porcjowaną)
  • pierś z indyka (1 średniej wielkości sztuka)
  • świeże liście szpinaku (3 garście)
  • brokuły (1/2 średniej wielkości sztuki)
  • oliwki zielone (1 łyżka)
  • olej rzepakowy (1 łyżka)
  • ulubione przyprawy

przepisy w ciąży


Wykonanie

  1. Ugotuj kaszę.
  2. Pokrój pierś z indyka w kawałki i obsmaż je z obu stron na niewielkiej ilości oleju rzepakowego.
  3. Do mięsa dodaj liście szpinaku i pokrojone oliwki. Trzymaj całość na patelni do momentu aż liście szpinaku zmiękną.
  4. Ugotuj brokuła al dente.
  5. Wymieszaj kaszę z ulubionymi przyprawami i dodaj pozostałe składniki.

Wartość odżywcza

  • Energia: 457 kcal
  • Białko: 35 g
  • Tłuszcz: 14,6 g
  • Węglowodany: 36,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 14,4 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 3,8

Co mogę zyskać?

 

Jeśli planuję dziecko
Zielona micha to dobra propozycja dla Pań, które przygotowują się do ciąży. Jest bogatym źródłem folianów oraz żelaza – składników, o których warto pomyśleć jeszcze przed poczęciem.

 

Jeśli jestem w ciąży
Zielona micha to świetna propozycja dla przyszłych mam, które chcą uchronić się lub zmagają się z anemią ciążową. Ponadto jest to danie bogate w foliany – składnik niezbędny do prawidłowego rozwoju układu nerwowego dziecka.

Uwagi dietetyka

  • Zamiast kaszy bulgur możecie wybrać inną kaszę, np. gryczaną białą, jęczmienną perłową lub ryż brązowy.
  • Zrezygnuj z oliwek jeśli cierpisz na nadciśnienie tętnicze (przeczytaj mój artykuł na temat zaleceń żywieniowych przy nadciśnieniu tętniczym w ciąży).
  • Zrezygnuj z oliwek jeśli zmagasz się z obrzękami (przeczytaj mój artykuł na temat zaleceń żywieniowych przy obrzękach).
  • Nie rezygnuj ze szpinaku i brokułów, ponieważ są to produkty obfitujące w foliany, a także wzbogacające jadłospis przyszłej mamy w żelazo! Zarówno niedobór folianów jak i żelaza może być niebezpieczny dla mamy i dziecka. Przeczytaj mój artykuł na temat niedoboru żelaza.

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis dla osób planujących dziecko lub kobiet w ciąży. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: