żółte smoothie
Koktajle,  Przepisy

Żółte smoothie z banana, mango i mandarynki

ŻÓŁTE SMOOTHIE Z BANANA, MANGO I MANDARYNKI

Żółte smoothie z banana, mango i mandarynki to prawdziwa bomba witaminy C, potasu i antyoksydantów. Świetnie sprawdzi się, np. jako drugie śniadanie.

żółte smoothie

 


Składniki

Składniki na 2 porcje:

  •  banan
  •  mango
  •  mandarynka

Wszystkiego po jednej sztuce!


Wykonanie

1. Owoce obierz ze skórki i usuń pestki.

2. Zblenduj wszystkie składniki

3. Jeśli smoothie jest zbyt gęste możesz dodać do niego niegazowanej wody mineralnej.


Wartość odżywcza

  • Energia: 194 kcal
  • Białko: 1,5 g
  • Tłuszcz: 0,6 g
  • Węglowodany: 37,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 3,7

Co mogę zyskać?

Jeśli planuję dziecko
Żółte smoothie jest bogate w potas, witaminę C oraz błonnik pokarmowy. Dzięki wysokiej zawartości błonnika pomaga utrzymać prawidłową masę ciała, która jest bardzo ważna podczas starań.

 

Jeśli jestem w ciąży
Żółte smoothie obfituje w błonnik pokarmowy, witaminę C oraz potas. W związku z tym pomaga zachować przyszłej mamie prawidłową masę ciała, która jest ważna zarówno dla jej zdrowia, jak i prawidłowego rozwoju dziecka. Obecność potasu i witaminy C sprawia, że jest to również dobry sposób na walkę z przeziębieniem oraz obrzękami i nadciśnieniem tętniczym.

Uwagi dietetyka

  • Do przygotowania smoothie użyj mniej dojrzałych owoców, ponieważ mają one niższy indeks glikemiczny (przeczytaj mój artykuł na temat tego, jak obniżyć IG produktów)
  • Jeśli cierpisz na insulinooporność lub cukrzycę ciążową dodaj do smoothie otręby, nasiona chia, orzechy. Dodatek produkty białkowego i/lub tłuszczowego obniża IG posiłku.
  • Zrezygnuj z dodatku mandarynki jeśli cierpisz na zgagę (przeczytaj mój artykuł na temat zaleceń żywieniowych w zgadze ciążowej).

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis dla osób planujących dziecko lub kobiet w ciąży. 

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: