Śniadanie

JABŁKOWA OWSIANKA Z KAROBEM, NASIONAMI CHIA I OTRĘBAMI

JABŁKOWA OWSIANKA Z KAROBEM, NASIONAMI CHIA I OTRĘBAMI

Jabłkowa owsianka z karobem jest pełna cennych składników dzięki małym-wielkim dodatkom pod postacią karobu, nasion chia oraz otrębów. Chciałabym zwrócić Waszą uwagę szczególnie na karob, czyli mączkę chleba świętojańskiego. Niewiele osób jej używa choć w krajach śródziemnomorskich jest bardzo popularna.

Karob możemy stosować podobnie jak kakao. Na jego plus przemawia fakt, że zawiera mniej tłuszczu, jest naturalnie słodki, hipoalergiczny i nie zawiera kofeiny (przeczytaj więcej na temat spożycia kofeiny w ciąży). Świetnie sprawdza się również u osób z insulinoopornością i przyszłych mam z cukrzycą ciążową. Dlatego zachęcam Was do stosowania karobu, np. jako dodatek do owsianki, kaszy jaglanej czy koktajlu.


Składniki

 

Składniki na 1 porcję:

  • 5 łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka karobu
  • 4 łyżki płatków owsianych górskich lub zwyczajnych
  • 2 łyżeczki otrębów (dowolnych, ja użyłam mieszanki orkiszowych, pszennych, owsianych i gryczanych)
  • 1 łyżeczka nasion chia
  • 1 jabłko

przepisy w ciąży


Wykonanie

  1. Jogurt wymieszaj dokładnie z karobem (możesz dodać odrobinę miodu).
  2. Tak przygotowanym jogurtem zalej płatki i poczekaj aż lekko zmiękną.
  3. Dodaj pozostałe składniki.

Wartość odżywcza

  • Energia: 334 kcal
  • Białko:  10,7 g
  • Tłuszcz:  8 g
  • Węglowodany:  49,6 g
  • Błonnik pokarmowy:  11,6 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 4,9

Co mogę zyskać?

Jeśli planuję dziecko
Jabłkowa owsianka jest dla osób planujących dziecko dobrym źródłem błonnika pokarmowego (który pomaga utrzymać prawidłową masę ciała ważną dla płodności), witaminy C, żelaza oraz polifenoli.

 

Jeśli jestem w ciąży
Jabłkowa owsianka to dobra propozycja na śniadanie lub drugie śniadanie dla przyszłej mamy. Dzięki obecności nasion chia wzbogaca jadłospis w kwasy omega-3, które wspierają odporność i są niezbędne do rozwoju układu nerwowego dziecka. Dodatek karobu zamiast kakao powoduje, że jest to dobra propozycja również dla kobiet w ciąży, które zmagają się z cukrzycą ciążową (należy jednak pamiętać, aby w tym przypadku użyć płatków owsianych GÓRSKICH lub ZWYKŁYCH i nie dopuścić do mocnego rozmiękania płatków pod wpływem jogurtu).

Uwagi dietetyka

  • Przy nietolerancji laktozy można zastąpić jogurt naturalny wersją bez laktozy, jogurtem sojowym lub kokosowym (przeczytaj więcej na temat diety bez laktozy).
  • Jeśli macie ochotę możecie zastąpić jabłko innym ulubionych owocem. Pamiętajcie jednak, że jeśli cierpicie na insulinooporność lub cukrzycę ciążową warto wybrać owoce, takie jak cytrusy, gruszka, borówki, truskawki, maliny.

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis dla osób planujących dziecko lub kobiet w ciąży. 

Dodaj komentarz