przepisy w ciąży
Śniadanie

SŁONECZNY MUS JOGURTOWY Z OWOCAMI I ORZECHAMI WŁOSKIMI

SŁONECZNY MUS JOGURTOWY Z OWOCAMI I ORZECHAMI WŁOSKIMI

Słoneczny mus jogurtowy to idealna propozycja na lekkie drugie śniadanie lub podwieczorek. Jeśli chodzi o owoce to macie tu pole do popisu. Ja zaproponowałam słoneczne, egzotyczne owoce pod postacią banana, kiwi i mandarynek. Jeśli jednak macie ochotę na coś innego to nie ma problemu! 🙂 Byle nie były to owoce w czekoladzie lub w cukrze.


Składniki

 

Składniki na 1 porcję:

  • 1 duży banan
  • 1 kiwi
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 mandarynka
  • 1 łyżka orzechów włoskich

przepisy w ciąży


Wykonanie

  1. Zblenduj banana z kiwi i jogurtem naturalnym (możesz użyć jogurtu bez laktozy, sojowego lub kokosowego).
  2. Całość posyp orzechami i mandarynkami

Wartość odżywcza

  • Energia: 326 kcal
  • Białko:  6,8 g
  • Tłuszcz:  11,6 g
  • Węglowodany:  45,8 g
  • Błonnik pokarmowy:  5,8 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 4,6

Co mogę zyskać?

Jeśli planuję dziecko
Jogurtowy mus wzbogaca dietę płodności w kwasy omega-3, potas, witaminę C, a także błonnik pokarmowy, który wspomaga utrzymanie prawidłowej masy ciała (bardzo ważnej podczas starań).

 

Jeśli jestem w ciąży
Jogurtowy mus to źródło wielu cennych dla przyszłej mamy składników. Jest źródłem witaminy C oraz kwasów omega-3, które działają przeciwzapalnie i wspierają odporność. Oprócz tego dzięki obecności banana dostarcza potasu i wapnia – pierwiastków zalecanych przy obrzękach i nadciśnieniu tętniczym.

Uwagi dietetyka

  • Przy nietolerancji laktozy można zastąpić jogurt naturalny wersją bez laktozy, jogurtem sojowym lub kokosowym (przeczytaj więcej na temat diety bez laktozy).
  • Jeśli macie ochotę możecie zastąpić banana innym ulubionych owocem. Pamiętajcie jednak, że jeśli cierpicie na insulinooporność lub cukrzycę ciążową warto wybrać owoce, takie jak cytrusy, gruszka, borówki, truskawki, maliny.
  • Jogurtowy mus jest źródłem potasu oraz wapnia, które polecane są kobietom w ciąży, które walczą z obrzękami (przeczytaj więcej na temat zaleceń żywieniowych w obrzękach).
  • Potas i wapń są również bardzo ważne w przypadku nadciśnienia tętniczego indukowanego ciążą (przeczytaj więcej na temat zaleceń żywieniowych w nadciśnieniu).
  • Jeśli cierpicie na zgagę zrezygnujcie z dodatku mandarynek i zastąpcie je innymi owocami. Niestety owoce cytrusowe mogą nasilać dolegliwości (przeczytaj więcej na temat zaleceń żywieniowych w zgadze).

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis dla osób planujących dziecko lub kobiet w ciąży. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: