otręby z borówkami
Śniadanie

CZEKOLADOWO-BANANOWY JOGURT Z BORÓWKAMI I OTRĘBAMI

CZEKOLADOWO-BANANOWY JOGURT Z BORÓWKAMI I OTRĘBAMI

Czkoladowo-bananowy jogurt z borówkami to dobra propozycja na drugie śniadanie lub podwieczorek. Może się również przydać, gdy dopadnie nas zachcianka ciążowa na coś słodkiego 🙂 Będzie lepszy niż sklepowe słodycze, ponieważ dzięki obecności owoców, otrębów, a także nasion chia wyróżnia się wysoką wartością odżywczą, a jednocześnie słodkim smakiem.


Składniki

 

Składniki na 1 porcję:

  • 7 łyżek jogurtu naturalnego (jeśli cierpisz na nietolerancję laktozy użyj jogurtu bez laktozy, jogurtu sojowego lub kokosowego)
  • 1 banan
  • 1 łyżeczka karobu
  • garść borówek
  • 1 łyżka otrębów
  • 1 łyżeczka nasion chia

otręby z borówkami


Wykonanie

1. Zblenduj jogurt z bananem, borówkami i karobem.

2. Dodaj otręby i nasiona chia.


Wartość odżywcza

  • Energia: 264 kcal
  • Białko: 8,1 g
  • Tłuszcz: 6,1 g
  • Węglowodany: 40,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 6,7 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 4,1

Co mogę zyskać?

Jeśli planuję dziecko
Połączenie jogurtu z karobem, bananem, borówkami, otrębami i nasionami chia sprawia, że jest to danie pełne składników wspierających płodność. Borówki są bogatym źródłem polifenoli oraz witaminy C, nasiona chia dostarczają kwasów omega-3, a otręby wzbogacają całość w żelazo, magnez i witaminy z grupy B. Ze względu na wysoką zawartość błonnika pokarmowego taki posiłek pomaga utrzymać prawidłową masę ciała co sprzyja płodności.

 

Jeśli jestem w ciąży
Czekoladowo-bananowy jogurt to posiłek bogaty w składniki, które dbają o zdrowie przyszłej mamy, a także pomagają w walce z dolegliwościami ciążowymi. Borówki dostarczają witaminy C i polifenoli, banany wzbogacają posiłek w potas, a karob, otręby i nasiona chia sprawiają, że całość jest bogata w błonnik pokarmowy, żelazo, magnez, kwasy omega-3 oraz witaminy z grupy B.

Uwagi dietetyka

  • Dodatek otrębów, nasion chia i karobu sprawia, że jest to danie polecane w profilaktyce i leczeniu anemii ciążowej (przeczytaj więcej na temat diety w anemii ciążowej).
  • Posiłki z dodatkiem bananów polecane są w diecie kobiet, które zmagają się z obrzękami w ciąży oraz nadciśnieniem tętniczym indukowanym ciążą (przeczytaj więcej na temat zaleceń żywieniowych przy nadciśnieniu oraz diety przy obrzękach ).
  • Banany i jogurt polecane są przy zgadze dlatego czekoladowo-bananowy jogurt może być pomocny w łagodzeniu zgagi w ciąży.
  • Obecność borówek bogatych w witaminę C, a także nasion chia, które obfitują w kwasy omega-3 sprawia, że jest to sposób na naturalne i bezpieczne wspieranie układu odpornościowego (przeczytaj więcej na temat naturalnych sposobów na przeziębienie w ciąży).
  • Czekoladowo-bananowy jogurt ma słodki smak, ale nie zawiera cukru dodanego i jest bogaty w cenne składniki. W związku z tym może się sprawdzić, gdy dopadnie nas ochota na coś słodkiego.

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis dla osób planujących dziecko lub kobiet w ciąży. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: