Sałatki

WIOSENNA SAŁATKA Z AZJATYCKĄ NUTĄ

WIOSENNA SAŁATKA Z AZJATYCKĄ NUTĄ

Wiosna to idealny moment żeby wzbogacić nasz jadłospis w świeże owoce i warzywa, które obfitują w błonnik pokarmowy, polifenole oraz witaminy. Wiosenna sałatka to moja propozycja na lekkie i zdrowe danie, które śmiało sprawdzi się również na wynos, jako danie, które możemy zabrać ze sobą na wiosenny piknik!


Składniki

 

Składniki na 4 porcje:

  • 1 główka sałaty masłowej
  • 250 g pomidorków koktajlowych
  • 1 duża cukinia
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 150 g kiełków fasoli mung (UWAGA! Jeśli jesteście w ciąży użyjcie wyłącznie kiełków z własnej hodowli, co do których macie pewność, że nie są zanieczyszczone. Ewentualnie dodać te sklepowe, ale wyłącznie po bardzo dokładnym umyciu i poddaniu ich obróbce cieplnej.)
  • sos: 2 łyżki oleju lnianego, 1 łyżka octu jabłkowego i ulubione przyprawy (ja dałam mieszankę suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią)

talerz z sałatką


Wykonanie

1. Sałatę dokładnie poszatkuj.

2. Pokrój pomidorki i cukinię.

3. Posiekaj drobno natkę pietruszki.

4. Przygotuj sos: wymieszaj olej lniany z octem jabłkowym i ulubionymi przyprawami.

5. Połącz wszystkie składniki.


Wartość odżywcza

  • Energia: 93 kcal
  • Białko: 3,5 g
  • Tłuszcz: 5,5 g
  • Węglowodany: 5,6 g
  • Błonnik pokarmowy: 3,6 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 0,6

Co mogę zyskać?

Jeśli planuję dziecko
Wiosenna sałatka to źródło składników, które sprzyjają płodności – witaminy C, folianów, a także wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Dzięki obecności błonnika i niewielkiej kaloryczności sprawdzi się w utrzymaniu prawidłowej masy ciała, która jest bardzo ważna podczas starań.

 

Jeśli jestem w ciąży
Wiosenna sałatka to dla przyszłej mamy dobre źródło żelaza, folianów, witaminy C oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3.

Uwagi dietetyka

 

  • Posiłki z dodatkiem pomidorów polecane są w diecie kobiet, które zmagają się z obrzękami w ciąży oraz nadciśnieniem tętniczym indukowanym ciążą (przeczytaj więcej na temat zaleceń żywieniowych przy nadciśnieniu oraz diety przy obrzękach ).
  • UWAGA! Jeśli jesteście w ciąży użyjcie wyłącznie kiełków z własnej hodowli, co do których macie pewność, że nie są zanieczyszczone. Ewentualnie dodać te sklepowe, ale wyłącznie po bardzo dokładnym umyciu i poddaniu ich obróbce cieplnej.
  • Sałatka zawiera produkty bogate w składniki o właściwościach przeciwzapalnych, takich jak witamina C i wielonienasycone kwasy tłuszczowe. W związku z tym może sprawdzić się, m.in. w wiosennej diecie w endometriozie.
  • W sałatce nie ma laktozy dlatego może pojawić się on również w diecie bez laktozy.

 Zamów indywidualnie dobrany jadłospis lub zalecenia żywieniowe 

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: