ziemniaki pietruszka
Sałatki

PIETRUSZKOWA SAŁATKA Z MŁODYMI ZIEMNIAKAMI

PIETRUSZKOWA SAŁATKA Z MŁODYMI ZIEMNIAKAMI

Jakiś czas temu ziemniaki zyskały bardzo złą sławę. Tymczasem jeśli podamy je bez dodatku tłuszczu, skwarek, sosów o dużej zawartości tłuszczu mogą stanowić cenny składnik naszego jadłospisu. Szczególnie jeśli podajemy je na zimno w towarzystwie świeżego koperku, natki pietruszki oraz innych warzyw.


Składniki

Składniki na 4 porcje:

  • młode ziemniaki (około 20 sztuk)
  • fasola szparagowa (4 garście)
  • papryka czerwona (1 sztuka)
  • oliwki zielone (2 łyżki)
  • natka pietruszki (8 łyżeczek)
  • przyprawy wg uznania

ziemniaki pietruszka


Wykonanie

  1. Ugotuj ziemniaki (nie musisz obierać ich ze skórki, pod którą kryje się najwięcej cennych składników, ale pamiętaj aby bardzo dokładnie je umyć).
  2. Ugotuj fasolkę szparagową.
  3.  Pokrój paprykę, posiekaj natkę pietruszki, a oliwki przekrój na pół.
  4. Wymieszaj wszystkie składniki z ulubionymi składnikami. Na koniec posyp całość świeżą natką pietruszki.

Wartość odżywcza 1 porcji

  • Energia: 325 kcal
  • Białko: 10 g
  • Tłuszcz: 2,3 g
  • Węglowodany: 63 g
  • Błonnik pokarmowy: 8,5 g
  • WYMIENNIKI WĘGLOWODANOWE: 6,3

Co mogę zyskać?

  • Danie jest bogate w błonnik pokarmowy. Dzięki temu pomaga utrzymać prawidłową masę ciała (przeczytaj moje wskazówki jak schudnąć bez efektu jo-jo).
  • Dzięki obecności papryki czerwonej oraz natki pietruszki, które obfitują w antyoksydanty danie dobrze sprawdzi się w diecie przeciwzapalnej.
  • Ziemniaki stanowią dobre źródło potasu, który wskazany jest przy nadciśnieniu tętniczym indukowanym ciążą oraz skurczach.
  • Natka pietruszki, która stanowi dodatek do dania jest dobrym źródłem żelaza niehemowego. Dodatkowo zawiera spore ilości witaminy C, która zwiększa jego przyswajalność. W związku z tym dobrze jest dodawać ją do dań w celu profilaktyki i leczenia anemii ciążowej.
  • Danie nie zawiera glutenu.
  • Fasola szparagowa jest dobrym źródłem białka roślinnego, które jest ważnym składnikiem w diecie wspierającej płodność kobiet.

Posiłek wzbogaci Twój jadłospis w:

  • błonnik pokarmowy
  • białko roślinne
  • witaminę C
  • witaminy z grupy B
  • potas
  • żelazo
  • polifenole

Uwagi dietetyka

  • Jeśli chcesz wzmocnić efekt przeciwzapalny sałatki możesz przyprawić ją curry, kurkumą, bazylią.

Dodaj komentarz