Jak zwalczyć przeziębienie w ciąży?

Ciąża to bez wątpienia taki stan w życiu kobiety, kiedy to stara się ona jak najbardziej dbać o swoje zdrowie fizyczne oraz samopoczucie emocjonalne. Wszystko to ze względu na wpływ złej formy ciała i ducha na rozwój dziecka znajdującego się w łonie matki. Niestety w życiu tak bywa, iż nie wszystko można przewidzieć i nie zawsze uda się między innymi uniknąć drobnych problemów zdrowotnych, takich jak przeziębienie. Jak zwalczyć przeziębienie w ciąży w sposób skuteczny i bezpieczny dla mamy i dla dziecka? Poniżej garść inspirujących podpowiedzi dla każdej z kobiet znajdujących się teraz w tak trudnej sytuacji zdrowotnej.

Jak zwalczyć przeziębienie w ciąży w sposób bezpieczny dla dziecka?

Przeziębienie to tego typu infekcja, podczas której zwykle pojawiają się raczej łagodne objawy, takie jak chociażby stan podgorączkowy czy katar i kaszel. Nie są to zatem sytuacje niezwykle niebezpieczne dla zdrowia kobiety, natomiast nie można dopuścić do rozwinięcia się infekcji czy na przykład do pojawienia się komplikacji związanych z nie wyleczeniem przeziębienia do końca. Poza tym każda kobieta powinna umieć różnicować zwykłe przeziębienie od grypy czy innych bardziej niebezpiecznych infekcji wirusowych lub bakteryjnych. W przypadku zwykłego przeziębienia, kobieta w ciąży może bowiem stosować po prostu środki związane z domowym leczeniem i nie musi wybierać się do lekarza. Jeżeli jednak pojawi się na przykład bardzo wysoka gorączka i duże bóle mięśni i stawów, a także kaszel i katar, to mogą być to objawy grypy, a nie przeziębienia. W tego typu sytuacjach trzeba będzie jednak skonsultować się z lekarzem. Dla kobiet w ciąży wysoka gorączka bywa niebezpieczna i trzeba wtedy przyjąć leki rekomendowane przez lekarza, które mają za zadanie obniżyć gorączkę do bezpiecznego poziomu.

Domowe sposoby na przeziębienie dla kobiet w ciąży

Jeżeli chodzi o przeziębienie to tutaj sprawdzają się wszystkie metody pochodzące jeszcze z tak zwanej medycyny ludowej, czyli od naszych mam i babci. Warto zatem przyjmować wtedy na przykład więcej czosnku w diecie, bo ma on silne działanie przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne i jest nazywany naturalnym antybiotykiem. Można pić napar z lipy, ale należy uważać na napar z dzikich malin, będący polecanym w przypadku przeziębienia. Dla kobiet w ciąży nie jest on stosowny, ponieważ może prowadzić do pojawienia się skurczów macicy, a to jest zawsze niebezpieczne, jeżeli ciąża nie jest na tak zwanej ostatniej prostej. Warto pić jak najwięcej rozgrzewających napojów, takich jak na przykład delikatne napary z miodem i cytryną oraz rozgrzewającą kurkumą lub imbirem. Poza tym można przyjmować witaminę D oraz witaminę C. W aptece można kupić też różnego rodzaju syropy naturalne na bazie składników takich jak właśnie wspominany już czosnek, które są dedykowane dla kobiet w ciąży, mających przeziębienie lub innego rodzaju infekcje. W tym czasie bardzo ważne jest również po prostu pozostanie w domu i dużo odpoczynku. Dzięki temu kobieta szybciej stanie na nogi i poczuje się lepiej.